2024+ Chevy Blazer EV Forum banner

Links richtingaanwijzer activeert na het voltooien van de bocht naar rechts

1K views 13 replies 7 participants last post by  Spat  
#1 ·
Ik dacht eerst dat ik gek was dat het signaal langer aan leek te blijven dan normaal na het voltooien van een bocht. Het is me opgevallen dat na het rechts afslaan, wanneer de richtingaanwijzer wordt uitgeschakeld, de linker richtingaanwijzer een of twee keer wordt geactiveerd. Heeft iemand anders dit ervaren?

#2 ·
Ik dacht eerst dat ik gek was dat het signaal langer aan leek te blijven dan normaal na het voltooien van een bocht. Het is me opgevallen dat na het rechts afslaan, wanneer het knipperlicht wordt uitgeschakeld, het linker knipperlicht een of twee keer wordt geactiveerd. Heeft iemand anders dit ervaren?
Ja, dat heb ik gezien. Ik heb altijd aangenomen dat ik per ongeluk de knipperlichthendel aanraakte toen ik het stuur rechtzette.

#8 ·
Ik heb een RS RWD uit 2024 met 14.000 mijl. Zelfde probleem met de richtingaanwijzer. Ik ben al een paar keer met de auto bij de dealer geweest voor andere dingen. Heb dit probleem genoemd. De eerste keer (6 maanden geleden) zeiden ze dat ze het probleem niet konden reproduceren. De laatste keer (2 weken geleden) zeiden ze dat het een bekend probleem is en dat het opgelost zou moeten zijn met de software-update die ze hebben gedaan. Ik vertelde hen dat ik online berichten hierover heb gezien en dat ik vermoed dat ze de richtingaanwijzerschakelaar moeten vervangen. Ze zeiden dat GM wilde dat ze eerst de software-update probeerden. Als dat het niet oploste, zouden ze de richtingaanwijzerschakelaar kunnen vervangen. Het deed het opnieuw op de weg naar huis van de dealer. Ze hebben nu het onderdeel besteld en we moeten de auto terugbrengen zodra het onderdeel arriveert.

#10 ·
In mijn voertuig gebeurt het wanneer ik rechtsaf sla en het stuurwiel vrij naar het midden laat terugkeren. Terwijl het stuurwiel terug naar het midden 'vrij draait', 'overstuurt' het een beetje in de tegenovergestelde richting, waardoor de indicator voor het wisselen van rijstrook aan de linkerkant wordt geactiveerd. Vandaar de drie valse knipperingen naar links. Het zijn dezelfde drie knipperingen die je krijgt wanneer je de richtingaanwijzer snel aantikt om een rijstrookwissel aan te geven. Ik las in een andere post ergens dat een klein lipje op de richtingaanwijzerschakelaar beschadigd of gebroken kan raken tijdens de montage van het voertuig. Wanneer dit gebeurt, kan de rijstrookwisselaanduiding ten onrechte worden geactiveerd zoals hierboven beschreven, wanneer het stuurwiel terugkeert naar het midden. Vandaar de noodzaak om de richtingaanwijzerschakelaar te vervangen om het probleem uiteindelijk op te lossen.

#11 ·
Ik heb dit probleem ook ervaren met mijn '24 RS, maar ik ben niet van plan om er alleen voor naar de dealer te gaan. Ik hoop dat het andere bestuurders niet in verwarring brengt, maar hoe vaak zie ik mensen van rijstrook wisselen zonder voorafgaande indicatie... of rechtdoor rijden terwijl de richtingaanwijzer de hele tijd knippert. Mijn Chevy-dealer heeft zo'n tekort aan EV-technici dat ik hun tijd of de mijne niet ga verspillen.

#12 ·
Eens. Ik combineer het knipperlichtprobleem met de terugroepactie voor de parkeerremkabelboom. De dealer heeft de terugroepactieonderdelen en het knipperlicht besteld en is van plan beide in één keer te repareren zodra de onderdelen binnen zijn.