2024+ Chevy Blazer EV Forum banner
41 - 59 of 59 Posts
Sinds ik de mijne op 19 oktober 23 kocht, is hij al minstens vijf keer terug in de werkplaats geweest voor software-updates.
Ik heb iets nieuws geleerd van mijn dealer.
Toen ik vorige week even langskwam, voornamelijk om even hallo te zeggen, vroeg ik hem naar nieuwe updates.
Zoals gewoonlijk vroeg de onderhoudsmonteur me hoe het ging.
Ik vertelde hem dat ik geen problemen had.
Hij verraste me en zei - voor het eerst - dat als ik geen problemen had, ik het beste kon wachten met de auto binnen te brengen en achter te laten voor elke update die uitkomt.
Hij adviseerde me in feite om alleen terug te komen als ik problemen had.
Op dat moment zouden ze me - onder garantie - de nieuwste update geven.
Hij zei dat hij mijn VIN had en me onmiddellijk op de hoogte zou stellen van eventuele terugroepacties die ik moest laten uitvoeren.
Ik kon zijn logica echt niet bekritiseren, dus dat is wat ik vanaf nu zal doen.
Hij bevestigde dat GM/Chevy de OTA-ding nog steeds niet had opgelost.
Maar hij was ervan overtuigd dat wanneer ze dat wel zouden doen, veel van de huidige 'USB-Only'-updates via OTA-updates zouden worden afgehandeld.
We zullen zien...
Hetzelfde voor mij. Het is een constant probleem voor mij. Willekeurige servicelampjes gaan aan en uit. Elke keer documenteren we, openen we een tach-zaak, wachten we op Chevy en sluiten we de zaak. Nog geen nieuwe updates of fixes. Het is op zijn zachtst gezegd frustrerend. Het trieste is dat ze er nu meer van verkopen met dezelfde problemen en geen oplossing in zicht.

Het is gek dat je nog steeds zoveel problemen hebt.

Mijn dealer heeft de update maandag gedaan. Ik heb het nog niet gekocht. Ze lieten me het uitproberen. Mijn zoon en ik hebben er gisteravond een proefrit van 90 mijl mee gemaakt. Alles werkte prima. De enige schrik was in de eerste paar minuten, toen het Infotainment-scherm ongeveer 2 minuten leeg was.

Mijn theorie is dat het Android-systeem misschien opnieuw wordt ingesteld, omdat ik nog in de demomodus zit?? Ik weet niet zeker of ik me zorgen moet maken?

Heeft iemand anders nog steeds problemen met een leeg scherm?

Mijn dealer heeft de update maandag gedaan. Ik heb het nog niet gekocht. Ze lieten me het testen. Mijn zoon en ik hebben er gisteravond een proefrit van 90 mijl mee gemaakt. Alles werkte prima. De enige schrik was in de eerste paar minuten, waarbij het Infotainment-scherm ongeveer 2 minuten leeg was.

Mijn theorie is dat het Android-systeem misschien opnieuw wordt opgestart, aangezien ik nog in de demomodus zit?? Ik weet niet zeker of ik me zorgen moet maken?

Zijn er nog anderen die problemen hebben met een leeg scherm?
Ik heb geen problemen gehad sinds de mijne op 11 december opnieuw is geprogrammeerd.

Ik belde OnStar en ze zeiden dat ze op de hoogte waren van het probleem en eraan werkten. Het is niet nodig om de auto terug te brengen naar de dealer voor service.

Heeft iemand anders dit probleem met Charge Assist na het krijgen van alle updates?
Ontving mijn auto vandaag terug na een grote update, het nieuwe buildnummer is "aegean_orange-user 12 W27E-172.5.1-M169-SQBR4-126.4 101 release keys". Een heleboel veranderingen die overeenkomen met de rapporten van anderen (sfeerverlichting, batterij% in plaats van resterende kilometers herhaald op de console; een voor mij verrassende Alexa-integratie nu geladen; etc).

Dat gezegd hebbende, net als u, ontvang ik nog steeds de OnStar-fout 302 bij het proberen een oplader in de buurt te vinden met behulp van de geladen Charging-app.

Gebruik dit nieuwe subforum om nieuwe, door de dealer geïnstalleerde software-updates, hun unieke volgnummer, datum en ook OTA-updates te melden wanneer ze worden geactiveerd. Gebruik deze ruimte ook om eventuele problemen te melden die zich kunnen voordoen na de installatie ervan.

Ik heb vandaag mijn 2 weken oude Blazer EV VERVANGEN (Dankzij het GM Customer Satisfaction Program.) Mijn eerste ging eerder deze week (weer) naar de garage en er werd vastgesteld dat er een nieuwe module nodig was (niet gespecificeerd welke)... module is niet op voorraad met geen geschatte ontvangsttijd, behalve dat het weken kan duren.... Ik had al meer dan een week 4 keer met GM Customer Satisfaction gesproken over alle andere problemen (zie andere berichten). Hoe dan ook, ik sprak vandaag met hen en herhaalde dat ik, ondanks dat ik hem meer dan 2 weken geleden had ontvangen, er maar 300 mijl mee had kunnen rijden in 5 dagen, waarbij hij 10 dagen in de garage stond, en dat het nu nog weken kon duren. Ik zei dat ik een nieuwe auto wilde... dat er 3 identieke modellen in de stad bij andere dealers waren. Hij zei dat mijn verzoek op dit moment niet onredelijk was en dat hij de dealer zou bellen. Drie uur later liep ik de dealer binnen en zei dat ik een vervanging wilde. Ze stelden geen eens vragen. (de angst voor de GM God?). Mijn originele auto was een stop-verkoopvoertuig dat duidelijk niet was geüpdatet (ondanks dat de dealer zwoer dat het was geüpdatet, zowel voor als na de eerste storing). Ik nam mijn gloednieuwe Blazer EV mee naar huis en ontdekte dat de interface van het infotainmentscherm kleine wijzigingen had... en onder het tabblad update en geschiedenis werden ALLE updates (2 en 4 maart werden vermeld) vermeld. Ze stonden niet vermeld op mijn originele "geüpdate" voertuig. Dus, als je met je dealer werkt... vertrouw maar controleer.

Image
Hier is de herprogrammeringswerkorder voor onze Bat Blazer. We hadden slechts één kleine storing toen ik hem afleverde (infotainment knippert), maar ze hebben elke module doorgelopen. Het duurde ongeveer 1,5 dag. We hadden een gloednieuwe Terrain AT4 om in te rijden gedurende die tijd en ik kon niet wachten om terug te keren in onze Blazer-stoelen en weg van de onhandige schakelconfiguratie van de Terrain.

View attachment 1587
Hier is de herprogrammeringswerkorder voor onze Bat Blazer. We hadden slechts één kleine storing toen ik hem afleverde (infotainment knippert), maar ze hebben elke module doorgelopen. Het duurde ongeveer 1,5 dag. We hadden een gloednieuwe Terrain AT4 om in die tijd in te rijden en ik kon niet wachten om weer in onze Blazer-stoelen te zitten en weg te zijn van de onhandige schakelopstelling van de Terrain.
Oké, ik weet dat dit off-topic is en ik bied hier mijn excuses voor aan, maar… "Bat Blazer???" 🤔

@BennyEV Haha! Mijn vrouw zegt hetzelfde. Toen we het kochten, ongezien behalve foto's, vond ik het er een beetje Batmobile-achtig uitzien, met zijn stealth volledig zwarte buitenkant en verrassend rood interieur, dus ik bedacht die naam. Onze twee bijna 3 jaar oude kleindochters hebben zeker grappige manieren om "Black Bat Blazer" te zeggen - meer als "Bwack Bat Bwayzah". Hou ervan!

@BennyEV Haha! Mijn vrouw zegt hetzelfde. Toen we het kochten, ongezien behalve foto's, vond ik het er een beetje Batmobile-achtig uitzien, met zijn stealth volledig zwarte buitenkant en verrassend rode interieur, dus ik bedacht die naam. Onze twee bijna 3 jaar oude kleindochters hebben zeker grappige manieren om "Black Bat Blazer" te zeggen - meer als "Bwack Bat Bwayzah". Ik vind het geweldig!
Oh oké! Ik snap het. Het is tientallen jaren geleden dat ik aan Batman dacht. LOL!!!

Ik breng je nu terug naar je on-topic... uh... topic. :D

FWIW. Ik heb net mijn Blazer EV RS laten vervangen. Mijn NIEUWE voertuig is 2 dagen geleden rechtstreeks uit de fabriek geleverd. Onder Voertuiggeschiedenis en Updates staat: 85727297.mnf van 4 maart 2024, Belangrijke update GM N24243624 van 2 maart 2024 en Belangrijke update GM N23F171AC van december 2023. Mijn "oude" Blazer EV RS (ondanks dat de dealer zwoer dat hij was geüpdatet) had geen van deze updates en toonde alleen de originele lading (neem ik aan) van oktober 2023. Ik heb ook gemerkt dat de pictogrammen en menu's van het infotainmentscherm kleine variaties vertonen op het nieuwe model. EricFromMI, de tabinstellingen/systeem/over/build bestaat niet op de nieuwe vervangende auto.

Bedankt voor deze info, Randy! Wat is de bouwdatum van je Blazer? Die laatste update van december 2023 zet me aan het denken...

FWIW. Ik heb net mijn Blazer EV RS laten vervangen. Mijn NIEUWE voertuig is pas 2 dagen geleden uit de fabriek geleverd. Onder Voertuiggeschiedenis en Updates staat: 85727297.mnf van 4 maart 2024, Belangrijke update GM N24243624 van 2 maart 2024 en Belangrijke update GM N23F171AC van december 2023. Mijn "oude" Blazer EV RS (ondanks dat de dealer zwoer dat hij was geüpdatet) had geen van deze updates en toonde alleen de originele lading (neem ik aan) van oktober 2023. Ik heb ook gemerkt dat de pictogrammen en menu's van het infotainmentscherm kleine variaties vertonen op het nieuwe model. EricFromMI, de tabinstellingen/systeem/info/build bestaat niet op de nieuwe vervangende auto.
Dat is inderdaad zeer interessante informatie.

Hetzelfde geldt voor mij. Het is een constant probleem voor mij. Willekeurige servicelampjes gaan aan en uit. Elke keer documenteren we, openen we een tach-zaak, wachten we op Chevy en sluiten we de zaak. Nog geen nieuwe updates of fixes. Het wordt op zijn zachtst gezegd frustrerend. Het trieste is dat ze er nu meer van verkopen met dezelfde problemen en geen oplossing in zicht.
Ik sprak met de DM en besloot een terugkoop te initiëren. We zijn klaar. Nu vraag ik me af hoe dit allemaal zal uitpakken met de terugbetalingscheque? We zullen zien. De citroenwet dekt ons, maar ze willen misschien het chequebedrag van de aankoopprijs aftrekken?

Mijn dealer heeft de update maandag gedaan. Ik heb het nog niet gekocht. Ze lieten me het uitproberen. Mijn zoon en ik hebben er gisteravond een proefrit van 90 mijl mee gemaakt. Alles werkte prima. De enige schrik was binnen de eerste paar minuten, waarbij het infotainmentscherm ongeveer 2 minuten leeg was.

Mijn theorie is dat het Android-systeem misschien opnieuw wordt opgestart, aangezien ik me nog in de demomodus bevind? Ik weet niet zeker of ik me zorgen moet maken?

Heeft iemand anders nog steeds problemen met een leeg scherm?
Wees je ervan bewust. De onze begon pas na 2 maanden nadat we hem op de weg hadden, te haperen. Mij is verteld dat het dezelfde software is in de Ines die ze momenteel verkopen. Ik hoop dat het met de jouwe goed gaat!

We kochten onze Blazer RS op 7 juli. Nu met 590 mijl kregen we enkele foutmeldingen, service ESC, service remsysteem en meer.

We brachten hem op woensdag 24 juli naar Gilroy Chevy. Ze zeiden dat ze codes in verschillende modules hadden gevonden en contact opnamen met GM technical. Gisteren (donderdag) zeiden ze dat ze met de regionale technicus hadden gesproken en de opdracht kregen om de 12 volt accu te vervangen en vervolgens de modules te updaten.

Vandaag (vrijdag) zeiden ze "er was een probleem" na het vervangen van de 12 volt accu. Nu bestellen ze een nieuwe zekeringkast omdat ze zeiden dat een module geen stroom kreeg. Dat onderdeel komt uit Michigan, dus minstens 4-5 dagen weg. Ik ben achterdochtig over het EV-vaardigheidsniveau van de technicus. De serviceadviseur weet niet echt wat er aan de hand is.

De Blazer-garantie omvat gratis vervoer. Ik ben al twee dagen aan het vechten met de serviceadviseur en nog steeds niets. Ik heb vandaag de GM EV-concierge gebeld die zei dat ze contact zou opnemen met de dealer als ze tijd had.

Dit is een frustrerend begin van onze eerste EV-eigendomservaring.

We kochten onze Blazer RS op 7 juli. Nu met 590 mijl kregen we enkele foutmeldingen, service ESC, service remsysteem en meer.

We brachten hem op woensdag 24 juli naar Gilroy Chevy. Ze zeiden dat ze codes in verschillende modules hadden gevonden en contact opnamen met GM technical. Gisteren (donderdag) zeiden ze dat ze met de regionale technicus hadden gesproken en de opdracht kregen om de 12 volt batterij te vervangen en vervolgens de modules bij te werken.

Vandaag (vrijdag) zeiden ze "er was een probleem" nadat ze de 12 volt batterij hadden vervangen. Nu bestellen ze een nieuwe zekeringkast omdat ze zeiden dat een module geen stroom kreeg. Dat onderdeel komt uit Michigan, dus minstens 4-5 dagen weg. Ik ben achterdochtig over het EV-vaardigheidsniveau van de technicus. De serviceadviseur weet niet echt wat er aan de hand is.

De Blazer-garantie omvat gratis vervoer. Ik vecht al twee dagen met de serviceadviseur en nog steeds niets. Ik belde vandaag de GM EV-concierge die zei dat ze contact zou opnemen met de dealer als ze tijd had.

Dit is een frustrerende start van onze eerste EV-eigenaarervaring.
Het spijt me dat te horen

41 - 59 of 59 Posts